NL

Minder tv-abonnementen voor jongeren, groei Netflix stagneert

Products You May Like

Onder de huishoudens zonder televisieabonnement zijn mensen die eerder wel een abonnement hadden, maar ook huishoudens waar nooit eerder traditionele televisie gekeken werd. Tegelijkertijd neemt de groei van streamingsdienst Netflix af.

Tot het eerste kwartaal van 2021 groeide Netflix nog naar een marktaandeel van 43%. In die periode was er een strenge lockdown met avondklok, wat een impuls gaf aan streamingdiensten. De rest van het jaar is het marktaandeel van Netflix gelijk gebleven.

De marktaandelen van andere streamingsdiensten zoals Disney+, Videoland en Amazon Prime Video lieten in 2021 nog wel groei zien en hebben het punt van verzadiging nog niet bereikt.

Stapelen streamingsdiensten

Steeds meer huishoudens maken gebruik van meerdere streamingsdiensten tegelijk. In het vierde kwartaal van 2021 had 27% van alle Nederlandse huishoudens toegang tot tenminste twee betaalde streamingvideodiensten tegelijk.

Daarbij wordt doorgaans Netflix gecombineerd met Disney+, Videoland of Amazon Prime. Voor de komende kwartalen verwacht Telecompaper combinaties met Viaplay of HBO Max te gaan zien.

Uit het rapport blijkt ook dat steeds meer huishoudens (24%) beschikken over een zogenaamde 4K televisie. Dat is een tv met vier keer zoveel pixels als de traditionele Full HD-televisie. Deze televisies worden vooralsnog vooral gekocht door mensen met een jaarinkomen van €80.000 of meer (33%).

Products You May Like

Articles You May Like

The price of bitcoin is soaring. Here’s a key move for investors to reduce future crypto taxes
Embattled fashion house Burberry reveals massive overhaul sending shares to an all-time high
Fed’s Kashkari says Trump tariffs could reheat inflation if they provoke global trade ’tit for tat’
Alibaba rises 3% in premarket after profit beat, despite miss on sales
David Einhorn to speak as the priciest market in decades gets even pricier postelection

Geef een reactie