NL

Telefonische hulp voor hulpverleners van kwetsbaren

Products You May Like

Deze hulpverleners kunnen bij het loket terecht met vragen over onder meer online aankopen, de energierekening, telefoonrekening, reizen, garantie en algemene voorwaarden. De lijn moet er vooral voor zorgen dat minder zelfredzame consumenten betere hulp krijgen.

Toegankelijk

Volgens de ACM zoeken deze mensen vaak hulp bij instanties die laagdrempelig en toegankelijk zijn. „Door speciaal voor deze instanties een informatielijn te openen, kunnen deze hulpverleners snel informatie krijgen waarmee ze oplossingen kunnen bieden voor deze mensen”, aldus de toezichthouder. De ACM heeft hiervoor contact gehad met schuldhulpverleners en hulporganisaties als Sociaal Raadslieden en Het Juridisch Loket.

De toezichthouder hoopt met de nieuwe lijn beter zicht te krijgen op de problemen waar de desbetreffende consumenten tegenaan lopen. De informatielijn voor hulpverleners is bereikbaar via 070-722 2004 en via hulpverlenersinfo@acm.nl.

Products You May Like

Articles You May Like

Momentum Slows for State Drug Legalization Policies via 2024 State Ballot Initiatives
Estate and Inheritance Taxes by State, 2024
Homebuilder deal activity is surging, fueled by major Japanese buyers
Even U.S. presidents make mistakes with their money, author says. Here’s how some struggled
It’s ‘liquidity, stupid’: VCs say tech investing is tough amid IPO lull and ‘nuts’ AI hype