NL

Minder tv-abonnementen voor jongeren, groei Netflix stagneert

Products You May Like

Onder de huishoudens zonder televisieabonnement zijn mensen die eerder wel een abonnement hadden, maar ook huishoudens waar nooit eerder traditionele televisie gekeken werd. Tegelijkertijd neemt de groei van streamingsdienst Netflix af.

Tot het eerste kwartaal van 2021 groeide Netflix nog naar een marktaandeel van 43%. In die periode was er een strenge lockdown met avondklok, wat een impuls gaf aan streamingdiensten. De rest van het jaar is het marktaandeel van Netflix gelijk gebleven.

De marktaandelen van andere streamingsdiensten zoals Disney+, Videoland en Amazon Prime Video lieten in 2021 nog wel groei zien en hebben het punt van verzadiging nog niet bereikt.

Stapelen streamingsdiensten

Steeds meer huishoudens maken gebruik van meerdere streamingsdiensten tegelijk. In het vierde kwartaal van 2021 had 27% van alle Nederlandse huishoudens toegang tot tenminste twee betaalde streamingvideodiensten tegelijk.

Daarbij wordt doorgaans Netflix gecombineerd met Disney+, Videoland of Amazon Prime. Voor de komende kwartalen verwacht Telecompaper combinaties met Viaplay of HBO Max te gaan zien.

Uit het rapport blijkt ook dat steeds meer huishoudens (24%) beschikken over een zogenaamde 4K televisie. Dat is een tv met vier keer zoveel pixels als de traditionele Full HD-televisie. Deze televisies worden vooralsnog vooral gekocht door mensen met een jaarinkomen van €80.000 of meer (33%).

Products You May Like

Articles You May Like

Once high-flying Bluebird Bio sells itself to private equity after tough times for the gene therapy maker
Here’s how much it can cost for one person to live in 12 major cities globally in 2025
Congress Must Cement Full R&D Tax Expensing for Economic Growth
Rivian beats Wall Street’s fourth-quarter expectations, but expects lower deliveries in 2025
Sen. Elizabeth Warren: DOGE’s FDIC firings put banking system at risk

Geef een reactie