NL

Pensioenonvrede blijkt uit consumentenonderzoek

Products You May Like

Veel klachten gaan over de hoogte van het opgebouwde pensioen en onduidelijke informatie. Ook ontvangen niet alle deelnemers de wettelijk voorgeschreven communicatie, zoals hun Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Daarnaast zouden bedragen nog eens niet kloppen.

De woordvoerder van de AFM zegt dat zij aanbevelingen hebben voor verbetering. Zo deed AFM een oproep om de klachtenprocedures van alle pensioenuitvoerders wettelijk te verankeren. „Het externe geschilleninstituut waarvoor wij pleiten, is ook terechtgekomen in het Wetsvoorstel toekomst pensioen (Wtp) dat vorige week door de minister naar de Kamer is gestuurd.”

De woordvoerder van de Pensioenfederatie reageert op dit onderzoek met de mededeling dat een buitengerechtelijke geschillencommissie nieuw is voor de pensioensector. „Daarom is het goed dat de geschillencommissie is toegevoegd aan de bepalingen die na vijf jaar worden geëvalueerd. Zeker nu deze commissie een rol zal spelen tijdens de transitie naar een ander pensioencontract.”

De Pensioenfederatie kan zich voorstellen dat een dergelijke commissie ook in het vernieuwde pensioenstelsel een rol kan spelen. „Dat zal te zijner tijd moeten blijken uit de evaluatie.”

Products You May Like

Articles You May Like

Capri and Tapestry abandon plans to merge, citing regulatory hurdles
China’s Alibaba releases AI search tool for small businesses in Europe and the Americas
Singapore Airlines shares fall 6% as profit nearly halves amid intensifying competition
Powell says the Fed doesn’t need to be ‘in a hurry’ to reduce interest rates
Disney stock surges on streaming growth, guidance

Geef een reactie