NL

Telefonische hulp voor hulpverleners van kwetsbaren

Products You May Like

Deze hulpverleners kunnen bij het loket terecht met vragen over onder meer online aankopen, de energierekening, telefoonrekening, reizen, garantie en algemene voorwaarden. De lijn moet er vooral voor zorgen dat minder zelfredzame consumenten betere hulp krijgen.

Toegankelijk

Volgens de ACM zoeken deze mensen vaak hulp bij instanties die laagdrempelig en toegankelijk zijn. „Door speciaal voor deze instanties een informatielijn te openen, kunnen deze hulpverleners snel informatie krijgen waarmee ze oplossingen kunnen bieden voor deze mensen”, aldus de toezichthouder. De ACM heeft hiervoor contact gehad met schuldhulpverleners en hulporganisaties als Sociaal Raadslieden en Het Juridisch Loket.

De toezichthouder hoopt met de nieuwe lijn beter zicht te krijgen op de problemen waar de desbetreffende consumenten tegenaan lopen. De informatielijn voor hulpverleners is bereikbaar via 070-722 2004 en via hulpverlenersinfo@acm.nl.

Products You May Like

Articles You May Like

CFPB fines Equifax $15 million for errors on credit reports
While Apple negotiates Indonesia sales ban, another Chinese smartphone maker is entering the country
‘Procedures drinkwaterbronnen nu echt versnellen’
Mark Wiedman, a top BlackRock exec thought to be Fink’s successor, is leaving the company
How to Calculate Cost Basis: Common FAQs and Examples