NL

Telefonische hulp voor hulpverleners van kwetsbaren

Products You May Like

Deze hulpverleners kunnen bij het loket terecht met vragen over onder meer online aankopen, de energierekening, telefoonrekening, reizen, garantie en algemene voorwaarden. De lijn moet er vooral voor zorgen dat minder zelfredzame consumenten betere hulp krijgen.

Toegankelijk

Volgens de ACM zoeken deze mensen vaak hulp bij instanties die laagdrempelig en toegankelijk zijn. „Door speciaal voor deze instanties een informatielijn te openen, kunnen deze hulpverleners snel informatie krijgen waarmee ze oplossingen kunnen bieden voor deze mensen”, aldus de toezichthouder. De ACM heeft hiervoor contact gehad met schuldhulpverleners en hulporganisaties als Sociaal Raadslieden en Het Juridisch Loket.

De toezichthouder hoopt met de nieuwe lijn beter zicht te krijgen op de problemen waar de desbetreffende consumenten tegenaan lopen. De informatielijn voor hulpverleners is bereikbaar via 070-722 2004 en via hulpverlenersinfo@acm.nl.

Products You May Like

Articles You May Like

Roku shares surge as company halves quarterly losses, adds 4 million streaming households
They fought for the Social Security Fairness Act. Now they’re waiting to see benefit increases
Moderna beats on revenue but loses more than expected as it scales down manufacturing
Op-ed: Amid DEI retreat, America’s small businesses are not caving like big corporations
Southwest Airlines to slash 15% of corporate jobs in ‘unprecedented’ move to cut costs